phnom luken - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu phnom luken - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu

phnom luken

Blijf op de hoogte en volg Cora

12 Juni 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag naar phnom luken geweest.
Uurtje rijden dan zie je op een gegeven moment veel armoede.
In mei begint normaal het regen seizoen maar tot nu toe is er nog geen regen gevallen hier
Dus velden waar rijst moet groeien zijn kurkdroog
Om de top van de berg te bereiken moet je voor 12 uur omhoog.
De weg is zo smal dat je daarna niet meer omhoog kan, want dan mogen de anderen naar beneden.
Met de gids door verschillende delen van het park gelopen en uitleg gekregen over de overblijfselen van de tempels die daar nu nog staan en in de rivier liggen al vanaf 900.
Je kon nu alles zien omdat de waterstand heel laag is.

Midden in het parc prachtige beelden
Zat een monnik en die gebaarde dat wij moesten komen zitten
Zou jij geluk over ons uitspreken.
Zit je op je knietjes, handen gevouwen en hij praat , neuriet wat en sprenkelt heilig water over je heen
Ik keurig mijn oogjes dicht en opeens begint die monnik hard te lachen. Even stil begon die weer te lachen.
Wij aan de gids vragen waarom hij dat nu deed?
Bleek Roos had hem met grote ogen verbaasd aangekeken.

Wat ook echt bijzonder is zie je van die boeddhistische monniken lopen met een iPad of iPhone
Zei tegen de gids dat mij dat verbaasde.
Heb ze al veel gezien maar dan met soort melkkannen waar mensen eten in doen en dan spreken zij een gebed uit voor diegene.
Uitleg was zij komen van andere plaatsen en willen dit graag zien en vastleggen dat doen zij met iPhone / iPad.

Lopen wij zegt hij opeens kijk daar verderop ligt een slang.
Gek he dan kijk je daarna toch meer ook naar de grond.
Was ik net afgeleerd in het begin lette ik op alle spinnetjes en andere beestjes.
Maar dat zijn er veel en dan zie je niets om je heen dus... grenzen verleggen
( dat moet je ook als je naar het toilet moet soms gat in de vloer een vieze bak waar dan een plastic pannetje in zit om door te spoelen echt vies jakkie).

Uiteindelijk bereik je dan ( bijna) het hoogste punt van de berg bovenaf een prachtig uitzicht over het park en een gedeelte van de watervallen. Later vanaf beneden de watervallen ook kunnen bewonderen.
Echt mooi was wel klimmen en klauteren maar was het waard.

De lunch was vandaag bijzonder
Alles apart in bananenblad verpakt. Zag er wel leuk uit en smaakte goed.
Vandaag wat vroeger terug dus even relaxen en dan vanmiddag / vanavond beetje scharrelen in de buurt.
Dat was het weer voor vandaag.
Morgen de laatste Tour Tonnel Salt Lake met floating market.
Groetjes Cora

  • 12 Juni 2015 - 17:12

    Corina:

    Hè mam net al even via facetime maar ook nog even reageren via de website. Geniet ze nog even lekker van alle indrukken, mensen en bezienswaardigheden kus van ons

  • 12 Juni 2015 - 22:19

    Lenne:

    Wat maak je weer veel mee.
    Ja deze reis zal je nog lang blijven heugen.
    Veel van geleerd hè. Dat had ik ook van Thailand. Van de armoede en toch de blijheid van de mensen zo knap.
    Wat een heldin met je spinnetjes en de slang . en de vieze wc.
    Dikke kus van Lenne

  • 13 Juni 2015 - 01:11

    Rob Plaisant:

    Hallo schatje beetje laat maar toch een reactie . Net terug van colin wezen biljarten , zit nu thuis met een bakkie koffie , met muziek aan . Maar voor jou loopt het langzaam op zijn eind .maar ik moet wel zeggen dat is ook wel een prettig idee . Wat zat er in dat bananen blad ? Ik hoor het morgen wel ik ga zo slapen morgen een belangrijke dag voor mij dan komt de echte kleur op de boot dus ik spreek je morgen by by

  • 13 Juni 2015 - 23:33

    Huub Van Vliet:

    Erg leuk je te volgen op deze eerste reis naar Azië ,en dan nog wel alleen ook.Heb je verhalen gelezen,en gevolgd waar je zat.Weet uit ervaring dat dit een totaal andere wereld is,dan waarin wij hier leven. Hoop voor jou dat je er erg van genoten hebt,en dat er een nieuwe Azieganger bij gekomen is.Nu je reis er bijna op zit ,rest mij je een hele goede reis ,richting huis te wensen. En zie t.z.t je foto's graag. Groetjes Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Mijn avontuur naar Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2015

avontuur weer voorbij

12 Juni 2015

phnom luken

11 Juni 2015

angkor wat

10 Juni 2015

Siem Riep

09 Juni 2015

Killing Fields
Cora

Actief sinds 05 April 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9231

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 10 Oktober 2015

Van Bangkok naar noord Thailand

31 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: