Siem Riep - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu Siem Riep - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu

Siem Riep

Blijf op de hoogte en volg Cora

10 Juni 2015 | Cambodja, Phumĭ Réach Born (2)

Om 8 uur vertrokken naar Siem Riep.
Mooie rit ( luxe touringcar dat scheelt wel een stuk) . De wegen zijn nog niet allemaal geasfalteerd. Een en al oranje stof echt alles zit onder. Dan zie je wasgoed aan de lijn en de tafels met etenswaren hier geen plek voor smetvrees of te kieskeurig zijn.

Naar mate de rit vorderde veranderde de natuur. Uitgestrektere vlaktes en veel groen.
De koeien zijn hier wat dikker. Ze zouden hier hun ogen uitkijken naar die dikbil koeien van ons.

De hutjes werden meer "huisjes"'op palen. En er staan ook hier prachtige pagodes langs de kant van de weg.
Je kijkt je ogen uit die pagodes zijn echt mooi.
Wat opvalt als je binnen rijdt in Siem Riep dat het hier veel schoner is op straat als in Cambodja en sihoukvill

Hier is het 40 graden stuk warmer als in Cambodja of Vietnam
De douche / bad en de airco worden goed gebruikt als ik op mijn kamer ben.
Luxe hotel ziet er heel mooi uit.
En wederom zeer vriendelijke mensen zowel in het hotel als buiten.
Na (sorry voor water verspilling heel lang onder de douche gestaan te hebben) op het dakterras gedronken
Daarna met de tuk tuk naar art center night market
De mooiste markt tot nu toe veel leuke dingen kunnen kopen . Ja,er moet ook geshopt worden natuurlijk.
Pas eerste keer in 11 dagen wat gekocht dat is netjes toch.
Moest mij wel inhouden zoveel moois en nee Corina geen goud gekocht.
En van dat shoppen krijg je trek dus bij een restaurant op het dakterras heerlijk gegeten.
Aziatisch eten is echt lekker.

Moet zeggen had niet verwacht dat ik zomaar in taxi's zou stappen , zou gaan afdingen en mij gewoon op mijn gemak voelen tussen de mensen die ik niet ken maar gaat mij goed af. Zowel samen met Roos als alleen.
Het ouderen echtpaar wat ook mee is zien wij niet veel alleen de busritten.

Morgen naar angkor wath dan ontmoeten wij onze gids weer. In shihoukville en phom phen hadden wij geen gids daar kon je zelf regelen wat je wilde.
Fijne avond jullie allen en lieve groet .


  • 10 Juni 2015 - 21:10

    Rob Plaisant:

    Hallo schatje van me. Ik had je vanmiddag al gesproken maar toch wou ik nog even reageren op je reis verslag, ik blijf me verassen over hoe reageert op de mensen daar, en dat het daar zo mooi is wat je zei over al dat stof en dan toch de was langs de weg dat is toch verbazend. Maar het gaat dus nog altijd naar wens houden zo ik spreek je morgen weer dag schat!

  • 10 Juni 2015 - 21:59

    Willy:

    Hoi Cora, dank voor de schitterende foto's. Wat moet het overweldigend zijn. Een totaal andere natuur en zoals je volgens mij had gezegd, zeer vriendelijke mensen en lekker eten. Hoe was je krokodil? Van dit feest kun je je leven lang genieten. Maak er nog wat moois van. Tot later Willy

  • 11 Juni 2015 - 06:01

    Lenne:

    Lieve Cora,
    Heerlijk om te lezen hoe je zo geniet
    Je kunt heel beeldend schrijven want ik zie t zo voor me
    Leuk!!
    Geniet nog maar lekker verder.
    Liefs van Lenne

  • 11 Juni 2015 - 22:34

    Corina:

    Hè mam, ik geniet van je verhalen. En kijk uit naar de vele andere verhalen en foto's die zeker nog komen gaan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phumĭ Réach Born (2)

Mijn eerste reis

Mijn avontuur naar Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2015

avontuur weer voorbij

12 Juni 2015

phnom luken

11 Juni 2015

angkor wat

10 Juni 2015

Siem Riep

09 Juni 2015

Killing Fields
Cora

Actief sinds 05 April 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 9216

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 10 Oktober 2015

Van Bangkok naar noord Thailand

31 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: