Roh Kong - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu Roh Kong - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu

Roh Kong

Blijf op de hoogte en volg Cora

08 Juni 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Om 8.00 zijn wij opgehaald met de tuk tuk om naar de drie eilanden te gaan 1 ervan is Koh Rong ( monkey island)
Eerst bij een lokaal tentje ontbeten denk speel maar op safe toast en koffie. En toen het water op. Nou ja wij zaten eerst op de verkeerde boot
Op een boot komen is nog niet zo eenvoudig loop bruggetjes kennen zij niet dus klauteren en klimmen.
Uiteindelijk zat poe in de goede boot.
Het was goed toeven op het water mooi uitzicht op de eilandjes in zee en lekker windje.
Bij het eerste eiland kon je zwemmen en snorkelen heel veel vis.
Stukje fruit in het water en hele zwermen kwamen eraan. Oké,moest eerst even moed verzamelen maar toen toch het water in zwemmen tussen de vissen. Water was lauw heel zout je kon drijven.

Dan kom je aanvaren bij Roh kong echt mooi.
Ze zeggen "het mooiste eiland van Sihanoukville"
Daar paar uur geweest gezwommen in heel helder water, zonnen en naar het water met de eilandjes kijken ,bbq gehad niet zoveel gegeten heel veel vliegen.
Wel de vis helemaal
opgepeuzeld barracuda dat was echt heel lekker.
Geen jungle en apen gezien wel mooie bomen en planten.
Daarna door naar derde eiland maar toen kwam er een veel wind opzetten
Heel even maar gebleven en toen weer op zee in zo'n laag bootje
De golven sloegen in en over de boot.
Roos zei steeds "dit is niet leuk, echt niet leuk"
Nog even volhouden Roos wij moeten toch terug. Zegt ze dan koelbloedig pfff maar voelde niet zo. Half uur duurt lang dan.
Kleddernat en plakkend van al dat zout kwamen wij aan in het hotel.
Nu weer alles tip top en op het strand. Gewoon relaxed ( stil) zitten in een grote ronde fauteuil wat drinken en uitzicht op zee.
Vandaag wel een beetje bruin geworden.

Morgen niet met het busje van de reisorganisatie weer terug naar Phnom Penh maar een taxi besteld
Dan kunnen wij paar uur eerder vertrekken en nog naar de killing fields.
Daar wil ik echt heen en een taxi is wel iets relaxter en sneller als een busje met 10 personen. Over de heen weg deden wij 5 uur.
Daar blijven wij 1 nachtje en dan paar dagen naar Seam Riep, Angor wath bezoeken.

• 08 Juni 2015 - 13:50

Corina:

Klinkt weer goed en spannend. Trots om mijn mams dat je het gewoon maar allemaal doet. Kus van ons

• 08 Juni 2015 - 16:46

Ada:

Leuk avontuur weer ! Terugweg is meestal wat ruiger dan de heenweg , hebben wij ook ervaren een keer in Birma op het napalm beach !! Nu weer fijn aan een wijntje , proost!!

• 08 Juni 2015 - 21:05

Rob Plaisant:

Dag schatje heb je nou alweer in een bootje gezeten ?het ziet er geweldig uit heb jij nou tussen de vissen gezwommen ! Wat dat aangaat beleef jij echte avonturen petje af .dat was vast wel een beetje eng met al die hoge golven , maar mijn meisje is een bikkel ,ahum ? Maar ik sluit eerst weer af .en dan spreek ik je morgen weer.

• 08 Juni 2015 - 22:06

Huub :

Nog steeds erg naar je zin,dus geen spijt .Je ziet en doet veel leuke dingen,die gaan naar meer smaken.Zo zijn wij ook begonnen met reizen naar Azië ,en doen dat na 15 jaar nog steeds.Killingfields zijn indrukwekkend,ze hebben een audiotour,die kun je huren en die verteld het verhaal,over de dingen die je daar ziet,en wat zich er afgespeeld heeft.De leider van de rode kmer Pol Pot,die vermoorde daar plm 3 miljoen mensen in drie jaar tijd.Na je leuke avontuur in het wankele bootje ,is dit wat serieuzer. Volgen met belangstelling je verhalen en zie uit naar je volgende !!

• 09 Juni 2015 - 07:35

Monica:

Hoi Cora.
    Dagelijks ritueel: even je reisverslag lezen. Leuk om je zo te kunnen volgen. :-)

Nog heel veel mooie en indrukwekkende uren gewenst. Groet

• 09 Juni 2015 - 22:10

Willy:

Wat een avontuurlijke wereld zit jij in. Bijna niet voor te stellen voor een Hollander. Schitterende belevenis. Groet, Willy