Mekong Delta - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Cora Plaisant van der Wal - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Cora

04 Juni 2015 | Vietnam, Xóm Chiếu

Wat een mooie dag.
Vanmorgen om 10.00 uur waren wij bij de Mekong Delta
Tussen stop bij een prachtige tuin en zowaar zij hadden cappuccino. (De lekkere koffie mis ik wel een beetje)
Aangekomen bij de Mekong stapte wij In een boot. Drie gewone stoeltjes er in dus wij warme met een heel klein clubje.
Je kijkt je ogen uit hoe de mensen langs en op de rivier wonen. Hoe de handel bedreven wordt op het water bij de floating markt.
Onderweg gestopt bij een soort hal waar zij lokale producten met de hand verwerken/ maken.
Zoals rijst van het land wat zij dan in zwart heet zand gooien ( heel kort) en dan poft het tot een mooie korrel.
Je kon zien hoe en wat ze allemaal van kokosnoten maken. Snoep, olie gel bestek etc
Ook wel dat je denkt zo'n klein ventje moet nu een uur in een hete pan de kokos met suiker blijven roeren tot het zo dik is dat ze er toffees van kunnen maken.
Hoe likeur gemaakt wordt van pythons en cobra's, de slangen blijven in de fles zitten en dan scheppen ze er wat drank uit
Ja dat moet je even proeven natuurlijk.
Sterk spul heel veel alcohol.

Daarna kregen wij jasmijn thee ( is wel lekker) met allerlei lekkers erbij wat zij daar genaakt hadden .
Weer terug naar het startpunt met de boot
Dacht varen is klaar
Maar toen kwam er een smal bootje aan. Geen motorbootje
Zegt de gids jullie gaan met hem nog 30 minuten varen door hele smalle slootjes.
De man roeide op een aparte manier.
Zat voorop bij de boot dan net of je helemaal alleen daar vaart.
Dat was zoooo mooi, vredig en stil had wel uren mogen duren.

Daarna weer met de grotere boot de rivier over om te gaan lunchen.
Zelf je loempia's maken van rijstenblad, vis en groente.
Leuk en lekker werd wel steeds meer vis ertussen.
De mensen zijn zo gastvrij en zij blijven eten aanslepen Veel vis op de menu's en dat is heerlijk.
Ben blij dat de dag nog niet om is.
Straks naar de avondmarkt cocktail halen en eten en nog even van Vietnam genieten.
Morgen naar Cambodja onderweg schijn je te stoppen bij een restaurant waar je slang, vogelspin en andere insecten kan eten.
Slang en spin wil ik echt proeven die kans krijg ik niet meer.
Zal jullie laten weten hoe het smaakt.
De volgende keer verslagje uit Cambodja
Liefs xx

• 04 Juni 2015 - 11:51

Marja:

O o wat klink het allemaal Geweldig ben wel benieuwd hoe je de slang en spin vind

• 04 Juni 2015 - 13:31

Corina:

Weer een mooie dag. Geniet ze vanavond van je cocktailtje en tot je volgende verslag (dan heb je de slang en spin waarschijnlijk gegeten). Straks ga je spinnen nog leuk vinden hahaha kus van ons

• 04 Juni 2015 - 17:25

Anita Z:

Wat een mooie verhalen. En zo leuk om mee te lezen. Op naar Cambodja. Die spin sla ik over.....

• 04 Juni 2015 - 19:47

Huub :

Leuke dag gehad zo te lezen,slangen wijn wel gedronken?Vogelspinnen en slangen eten ? Krekels wel gegeten maar nog geen spinnen en slangen.denk dat ze jou een beetje bang proberen te maken maar toch eet smakelijk groeten uit Agra India

• 04 Juni 2015 - 20:21

Laura :

indrukwekkend he zo'n reis! Wat een verschil, wat daar gebeurd en hier in Nederland abnormaal is. Toch leuk om een andere cultuur te proeven van dichtbij. Fijn dat je er zo van geniet. Succes met de verdere speurtochten hihih
    Liefs ons x

• 04 Juni 2015 - 20:22

Rob Plaisant:

Dag moppie goedenavond !zie je wel hoe leuk varen is ' mischien moeten we zelf ook een bootje kopen ? Geintje ha ha .maar je had het dus goed naar je zin ga zo door we genieten van je. Ik spreek je morgen weer by by

• 04 Juni 2015 - 21:41

Jenny:

Geweldig!! je maakt wat mee...... ik ben zo benieuwd naar je live verhalen straks....
    Nu fijn genieten en plaatjes maken en heel veel indrukken opdoen..
    KNUF

• 07 Juni 2015 - 09:26

Willy:

Hoi Cora, Die natuur daar moet overweldigend zijn. Je krijgt zoveel indrukken, dat het lastig is om allemaal te onthouden. Carpe Diem en evalueer onder het genot van je cocktail. X Willy